Poas vulkaan - Doka Estate Coffee - La Paz waterfall

Vanmorgen vroeg op en om 06.15uur vertrokkennaar Doka Coffee Estate. De Doka Coffee Estate bevindt zich op de vruchtbare hellingen van de Poas vulkaan, de rijke bodem en de ideale hoogte en het klimaat voor de productie van uitstekende koffie. Hier heerlijk ontbeten en uiteraard goede koffie gedronken. Rijst met zwarte bonen, het nationale ontbijt,smaakt beter dan gedacht. Daarna hebben wij het productieproces van Costa Rica's beste koffie gezien.

Dan zijn wij doorgereden naar de Poas vulkaan. De Poas vulkaan, met een kraterdoorsnede van 1,5 kilometer, is een van de beroemdste vulkanen ter wereld. Rondom de schitterende vulkaan hebben wij een wandeling gemaakt naar Laguna Botos, waarvan de smaragd groene wateren zijn gekleurd door zwavelzuur.

Vervolgens hebben wij de La Paz watervallen bezocht. Deze liggen in het prachtige berglandschap in de buurt van de vulkaan. Het was een mooie rit naar de watervallen, zij het dat de afgronden behoorlijk gevaarlijk waren, althans dat vond Monique. Het zijn vijf imposante watervallen, die bekeken kunnen worden via speciale loopbruggen en platforms langs de klifranden.

Vandaag hebben wij veel dieren gezien, waaronder luiaards, kolibri's, slangen, vlinders, prachtige toukans en papagaaien en pijlgifkikkers.

Trudi

wauw ik zou nu best een kolibri willen zijn, om te kunnen zien hoe jullie genieten!!
groetjes vanuit Alphen.

Gon

Jullie zullen vast en zeker ogen tekort komen bij al dat moois wat jullie onderweg tegenkomen.
Wat een belevenis en wat een indrukken.
Het fototoestel zal weinig rust gegund worden, dat worden ontelbaar prachtige foto's!!!
Wij zijn benieuwd...
Jongens, geniet met volle teugen!!
Liefs uit Boskoop van Rien & Gon

oma en opa de wit

We hebben al het nieuws gelezen en zijn blij
dat alles o. k. is groeten van
oma Greetje en opa Nico.

Ans

mmmmm rijst met zwarte bonen! Beter dan cruesli met warme melk.... :-)

In GaiaPark regende het eergisteren, dus ik heb alleen pluchen dieren gezien en een broodje unox gehad.. :-).

Leuk om jullie te lezen! Heel veel plezier nog en voorzichtig!

Overigens nog geen geheime codes mee te delen haha...

groetjes,
Ans