Poas vulkaan - Doka estate Coffee - La Paz waterfall

Vanmorgen vroeg op en om 06.15uur vertrokkennaar Doka Coffee Estate. De Doka Coffee Estate bevindt zich op de vruchtbare hellingen van de Poas vulkaan, de rijke bodem en de ideale hoogte en het klimaat voor de productie van uitstekende koffie. Hier heerlijk ontbeten en uiteraard goede koffie gedronken. Rijst met zwarte bonen als ontbijt smaakt beter dan gedacht. Daarna hebben wij het productieproces van Costa Rica's beste koffie gezien.

Dan zijn wij doorgereden door naar de Poas vulkaan. De Poas vulkaan, met een kraterdoorsnede van 1,5 kilometer, is een van de beroemdste vulkanen ter wereld. Rondom de schitterende vulkaan hebben wij een wandeling gemaakt naar Laguna Botos, waarvan de smaragd groene wateren zijn gekleurd door zwavelzuur.

Vervolgens hebben wij de La Paz watervallen bezocht. Deze liggen in het prachtige berglandschap in de buurt van de vulkaan. Het was een mooie rit naar de watervallen, zij het dat de afgronden behoorlijk gevaarlijk waren. Het zijn vijf imposante watervallen, die bekeken kunnen worden via speciale loopbruggen en platforms langs de klifranden.

Vandaag hebben wij veel dieren gezien, waaronder kolibri's, slangen, vlinders, prachtige toukans en papagaaien, maar vooral veel pijlgifkikkers.

sabrina

wat een beleving allemaal zeg,en dan is het nog maar het begin!wat zal het mooi zijn!we blijven jullie op de voet volgen!

Groetjes sabrina en richard en finn

brian,garry en monique

wat een verhaal wij zijn benieuwd wat jullie nog allemaal te wachten staat we blijven ieder verhaal volgen

groetjes brian,garry en monique

Nicole

Wow wat gaaf. Hopen dat jullie ook hele mooie foto's kunnen maken van al het moois om jullie heen. Geniet er van. Ik zou stiekem wel op een schouder van jullie mee willen kijken.

Liefs Nicole, Richard, Kristel, Julie en Sophie

Marjo

Nou dat klinkt toch wel erg geweldig en dat meteen al op de eerste dag! Ben benieuwd naar jullie foto's later. Kun je op jullie weblog geen foto's erbij plaatsen? Ik doe dat wel altijd.

Groetjes Marjo, Harry, Guus en Dirk

John Thomassen

Enne Ron al 4x4 nodig gehad Groetjes en een fijne vakantie Fam Thomassen

Jolanda Hoofs

Hey avonturiers, geniet van jullie droom, dag na dag! Maar als ik dat zo lees zal dat zeker lukken. Vanuit een zonnig Ko's reizen we met jullie mee. Groetjes Jolanda, Maurice en Jorn

rene en marlies en de kids

He jongens, wat geweldig allemaal.Wat leuk om jullie zo te volgen. Hopelijk komen er vlug wat foto"s . We hebben de vakantie er weer op zitten,maar zo blijven we toch in vakantiestemming met al die mooie verhalen. Nog heel veel plezier en geniet ervan, Groetjes van Rene,Marlies en de kids