Arenal vulkaan

Twee dagen hebben wij uitgetrokken om de Arenal Vulkaan te bekijken. De Arenal vulkaan is een van de mooiste vulkanen van Centraal Amerika. Bijzonder aan deze vulkaan is dat hij constant actief is. Bij helder weer - en dat geluk hadden wij de eerste dag - is de krater goed te zien, waaruit de gasdampen komen. Deze vulkaan voldoet volmaakt aan het beeld dat mensen van een vulkaan hebben: kegelvormig en abrupt oprijzend boven de vegetatie van de omringende vlakte. Wij konden de giftige dampen uit de krater goed waarnemen. Normaal gesproken worden bij duisternis de roodgloeiende lavabrokken de lucht in geslingerd en boldert de vulkaan geregeld. Dit schouwspel is helaas al een tijdje niet meer gaande.

De vulkaan Arenal levert warm water en heilzame mineralen aan de Baldi Hot Springs. Na alle inspanningen hebben wij dan ook een dagje uitgerust in dit resort. Lekker 'chillen' in luxe. De hot springs (www.baldihotsprings.cr) hebben 25 baden tussen de 32 en 67 graden celsius, drie koude baden en een jacuzzi. Verder is er een mooie tropische tuin. Het bad van 65 graden was voor ons niet te doen.

In de vroege avond besloten wij terug te gaan naar onze ranch, waar wij sliepen. Wij dachten dat 30 minuten door het regenwoud rijden in het donker wel goed te doen zou zijn, zeker nu wij deze route al twee keer hadden gereden. De praktijk wees echter uit dat in het aardedonker rijden door het regenwoud toch niet zo gemakkelijk is. Je ziet geen hand voor ogen. Het leuke van de rit (met een snelheid van 10 kilometer per uur) was wel de dieren die opgeschrikt door de lichten van de auto zichtbaar waren vooral veel vogels vlogen vlak voor onze auto.

Rancho Margot is een prachtig landgoed, letterlijk aan het eind van de weg (hobbelig pad in het regenwoud). Op Rancho Margot wordt alles volledig op biologische/organische wijze geproduceerd en wel voor de eigen keuken. Verder is hier een natuurlijk zwembad aangelegd. Via Yoga en meditatie kom je hier lekker tot rust. Klaar voor onze volgende locatie bij de grens met Nicaragua.

Trudi

Ik lees niets over dat het zo stonk bij de vulkaan? Op Nisyros stonk het zo ongelooflijk naar rotte eieren dat je blij was dat je er weg mocht. Maar zo'n hotspring lijkt me wel wat heerlijk... wat zijn jullie een bofferds dat jullie dit allemaal doen! En wij dat we mogen meegenieten.

liefs van ons! Trudi en Dick

Gon

Apart om zo'n actieve vulkaan te aanschouwen en dan later met een slakkegangetje in het aardedonker door het regenwoud nog dieren tegenkomen, die plotseling zichtbaar worden door de koplampen van de auto! Het lijkt ons heerlijk om via yoga en/of meditatie lekker uit te rusten. Dat hebben jullie dan wel verdiend na al die indrukken!!!
Heel veel groetjes uit Boskoop