Rincon de la Vieja

Twee dagen hebben wij uitgetrokken om dit gebied met veel vulkanische activiteit te bekijken. Rincon de la Vieja is borrelende modder, het sissen van ontsnappende zwaveldampen, kokende meertjes, donderende modderpotten en warme beekjes. Het geheel heeft een sprookjesachtig karakter door opstijgende mistflarden en het voortdurend gepruttel, gesis en gebonk van de aarde. Rincon is ook een samensmelting van vulkanen, waarvan nog een vulkaan voortdurend actief is.

De naam van het park en van de vulkaan Rincon de la Vieja verwijst naar de legende van de oude vrouw, die ooit op de hellingen zou hebben gewoond. Haar huis werd ´´het hoekje van de oude vrouw´´ genoemd, dat is kort vertaald´´ Rincon de la Vieja´´.

Wij sliepen twee dagen op een echte hacienda.In dit gebied bevinden zich veel hacienda´s en veeboerderijen en ook de ´´sabanero´´ - de Costaricaanse versie van de cowboy - ontbreekt hier niet. Veel mannen in cowboykleding met leeren hoed zie je hier te paard. De uitstraling vanons complex is moeilijk onder woorden te brengen. Je zou hier eigenlijk een avondje moeten doorbrengen om de sfeer te proeven. In de avond maakt de eigenaar voor al zijn gasten (ongeveer 15) typisch Costericaans eten en vervolgens eten wij allemaal aan een lange tafel met een geweldig uitzicht.

De eerste dag hebben wij bij een mooie waterval gezwommen.

De tweede dag hebben wij een wandeling door het nationale park gemaakt, langs de warmwaterbronnen, geisers, zwavelbronnen, warme modderbaden en kratermeren.Het stonk inderdaad vreselijk naar rotte eieren. De kinderen zijn in de middag per paard naar de rivier Colorado gegaan om te ´´tuben´´, dat is met een grote band een zeer snelle rivier af drijven. Zij vonden dit ´´kicken´´. Myrthe viel bij de eerste waterval al om. Zij kwam helaas niet helemaal ongeschonden uit de strijd.De schade bleef gelukkig tot schaafwonden beperkt.

Toen wij in de auto terugreden naar ons verblijf, kwamen wij opeens voor een vrij brede rivier. Ron wilde de rivier niet oversteken en draaien, gezien de snelstromende rivier, maar Monique stelde voor om vol gas door te rijden.Zij wilde het stuur wel overnemen. Nadat een ´´local´´ ons had laten zien hoe deze rivier per auto doorkruist moest worden, volgden wij zijn voorbeeld. En dat was zeer rustig aan. Wij zijn heelhuids aan de overkant gekomen, doch wijreden wel heel diep door het water.

Reacties

Reacties

Trudi

Zoals je ziet ik wacht met smart op jullie verhalen. Smullen doe ik ervan! Het is of ik in een boek zit en telkens wacht op het volgende hoofdstuk. Cowboy's (hoe romanrtisch kan het zijn), tuben (wat zou deze "oude" dame dat ook eens graag doen) en wat had ik graag naast je gezeten Monique (ik vind het al kicken als Dick met zijn auto door een grote plas rijdt, het liefst als er iemand loopt). Als ik dan lees hoe jullie op de Hacienda zitten te eten verwacht ik ieder moment "zoro"om de hoek! Lieverds "have fun". Liefs van Dick en Trudi

Nicole v Gent

Jeetje dat is weer een prachtig verhaal, wat zou ik graag meegereisd zijn om alles met eigen ogen te kunnen zien. Maar goed dat is niet zo dus doe ik het voorlopig met jullie verhalen en dan de beelden die in het hoofd gevormd worden. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar foto's:)
Veel liefs Richard, Nicole, Kristel, Julie en Sophie

Riny van den hurk

Ik kijk ook met met veel plezier naar de verhalen,en wat een belevenissen !!
Groetjes en nog heel veel avonturen.

Marjo

Ik heb tot nu toe met veel plezier jullie spannende verhalen gelezen maar de rest hoor ik wel na de vakantie, wij vertrekken morgen zelf richting Portugal.
Groetjes en nog heel veel plezier, Marjo

Gon

Nou jongens, indianen, cowboys, paardrijden, rivieren afdrijven oftewel tuben en dan ook nog diep door het water een rivier per auto oversteken, het kan niet op bij jullie. Echt "kicken", dat wordt straks afkicken in ons kikkerlandje, dus GENIETEN, GENIETEN en GENIETEN.....
Geef jullie ogen en oren goed de kost en wij reizen met jullie verhalen mee!! Op naar de volgende belevenis..
Veel plezier toegewenst van Rien & Gon

Jo Wassen

Leuke verhalen over jullie mooie vakantie.
Ik wens jullie nog heel veel plezier!
Groetjes, Jo

ed

een ieder die jullie spannende verhalen leest reageert een beetje met open mond volgens mij...inderdaad, een boek, een film, een droom, je probeert het je allemaal voor te stellen. Zou er nog een presentatie worden gemaakt als ze weer terug zijn....o ja die van thailand is ook nog niet doorgegaan dus organiseren ze misschien wel een weekendje....want de crombaghjes zijn wel echte avonturiers. Als ruiter vraag ik natuurlijk naar de gezondheid van Myrthe? gaat het weer een beetje? Hopelijk doet de afleiding wonderen, want stilzitten is er niet bij. Ronny op kantoor alles onder controle. We waren al een beetje verdrietig omdat je zolang weg blijft en het regenachtige dagbeeld maakt ons nog niet vrolijker. Wel fijn dat we met jullie kunnen meereizen. Zo het wordt weer te lang...dus: tot gauw maar weer en blijf genieten!
mede namens annelies hartelijke groetjes, ed

antoine

ron, moest erg lachen met je voetbal verhaal, ik heb je vaker meegemaakt tijdens een wedstrijd met je kromme benen, het niveau van die mevrouw zal wel meevallen, je dekt je gewoon in. De herten in de brunssummerhei missen je trouwens ook al, zo'n mini bos trotseren lijkt me nu geen probleem meer. Binnenkort wacht ik weer met smart. Veel plezier nog, geniet ervan en de groeten aan iedereen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!