Samara; idyllisch wit zandstrand met een rif voor de kust 22 en 23 juli

De surfcracks aan de Grote Oceaankust vertonen de meest halsbrekende stunts.

Tijd voor ons om dit eens te bekijken en om te proberen het surfen en Boogie Boarden een beetje onder de knie te krijgen (of beter gezegd om er eens kennis mee te maken). Om dit te leren, zijn wij twee dagen naar Samara gegaan.Samara is een gezellig klein plaatsje met een naar het zuiden gerichte, licht gebogen baai.Het heeft een schitterend zandstrand en een mooi rif om heerlijk te snorkelen. Voor de kust zwemmen bultruggen en grijze walvissen (die wij overigens nog niet gespot hebben) en als de zon onder is komen ook hier honderden reuzeschildpadden het strand op om hun eieren te leggen.Het fotograferen of filmenvan dit schouwspel is overigens ten strengste verboden(in geheel Costa Rica) en dat wordt streng gecontroleerd.

De golven in Samara zijn niet al te hoog, zodat dit een uitstekende plek is om het surfenen het Boogie Boarden te leren. Uit de bars op het strandklinkt muziek van Reggaesterren en op beeldschermen zijn surfvideo´s te zien in plaats van MTV.

De kinderenbegonnen na aankomst met hun les. De surfinstructeur, die een broer van Bob Marley kon zijn, geeft in de ochtend een tweetal uren les, hangt daarna lekker in de hangmat met een drankje en geniet van het strandleven en in de namidag (als de golven weer hoog zijn) geeft hij nog twee uur les. daarna gaat hij weer ´chillen´ in zijn hangmat. Geen verkeerde dagindeling.

Overigens de dagindeling van Ron en Monique was ook niet verkeerd. Lekker op het strand liggen en kijken naar de inspanningen van de kinderen. Samara was voor ons dus twee dagen heerlijk relaxen op een prachtig strand met een drankje bij een van de barretjes op het strand en zeer goed eten. Dit ter voorbereiding op onze tocht morgen naar het nevelwoud van Monteverde.

Na een paar uur les werden de golven overigens al aardig door Myrthe, Lotte en Jesse bedwongen.

Tot slot: Hace muchisimo calor(het is hier heel warm).

Reacties

Reacties

Trudi

Hallo globetrotters hier Alphen weer aan de lijn. Kijk dat zou nou MIJN vakantie zijn! Chillen op het strand drankje erbij achtergrond muziekje, nou dan kan ik het wel langer dan 2 dagen uithouden hoor. Maarre Gre en Nico hebben gisteren hun wereldreis ook gehad Heerlen- Alphen, met goed eten en een drankje, er waren wel geen reuzenschildpadden maar wel kinderen in alle soorten en maten! Zo te lezen vbermaken jullie je nog steeds uitstekend, jammer ik had graag iemands plekje ingenomen. Kijk met spanning uit naar het nevelwoud avontuur.
Liefs van Dick en Trudi

garry,monique en brian

kunnen jullie een beetje warmte hier naar toe sturen als je naar buiten kijkt zie je alleen maar regen, ik wil ook wel die leraar zijn lekker op het strand veel plezier nog

Gon

Om te beginnen: Het regent hier (het is hier z...nat)!!!

Mmmmm.. Lekker "chillen" op het witte zandstrand met een tropisch zomerdrankje, turend naar de golven en surfende kinderen, dat is pas vakantie!

Hier regent het nog steeds en niet zo'n klein beetje.

Mmmmm.... Lekker met een bakkie thee en een chocolaadje voor de tv turend naar de laatste etappe (Parijs) van de Tour is ook wel vakantie!

Tot slot: De regen valt met bakken naar beneden.

Jullie veel plezier en goede tocht naar het nevelwoud van Monteverde.

Een natte groet uit Boskoop

ronald

hoi vakantie gangers als ik jullie verhalen lees lijkt het wel of ik in een film zit maar ik ben gauw wakker als ik morgenvroeg weer om 5uur door het limburgse land rij het weer is op dit moment redelijk voor de rest van de week wisselvallig maar daar hebben jullie geen last van groetjes van ons allemaal

garrie

groene ster 1 - roda jc 1 uitslag 0-4 goedemorgen crombachjes ik hoop dat jullie lekker geslapen hebben en weer klaar zijn voor de volgende avonturen.
nog 2 dagen en wij gaan eindelijk ook op vakantie ik hoop geen tarantulas tegen te komen in frankrijk.
ik ga het niet over het weer hebben, want dat is kl.....nat.

Timo

cool, wauw, echte grijze walvissen, kun je daarmee samen zwemmen? of op die bultrug van die bultrug zitten en dan een ritje maken, lijkt me stoer! dat konden wij niet afgelopen weekend aan de Belgische kust
overigens ome ronnie, als wij terug gaan over 60 dagen, wil papa ook wel mee nu hij dat Samara-verhaal heeft gelezen
veel plezier verder allemaal en voor de Vroompjes, goeie vakantie in France

Annelies

Hallo jullie daar.
Ik lees alweer jullie geweldigde verhalen en ik word dan ook wel heel jaloers als ik lees hoe warm jullie het daar hebben. Hier kunnen we ook in onze zwembroek op het zwembad gaan liggen, maar of we bruin worden betwijfel ik. Ik geniet in ieder geval van jullie belevenissen en zie met spanning de foto's tegemoet.
Tot gauw!

Groetjes
Ger, Annelies, Ivana en Danni

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!